Loyaliteitsprogramma b2b bij Dunck

Een functioneel loyaliteitsprogramma b2b is een marketingprogramma waar over is nagedacht met kennis, kunde en aandacht. Een marketing inspanning die zijn vruchten afwerpt, is altijd doordacht en zorgvuldig opgebouwd. Dat is precies wat wij bij Dunck voor u kunnen betekenen. Hoe kunt u klanten beter aan zich binden, vertrouwd maken met uw product of met uw diensten? Op die vraag kunnen we geen eenduidig antwoord formuleren om de simpele reden dat er op deze vraag geen eenduidig antwoord is. Ieder bedrijf is uniek en heeft een uniek geluid, of stem. Wanneer u deze stem zelf niet herkent, hoe kunnen u klanten dat dan? Juist; het begint dus altijd met het formuleren van uw doelen en de juiste aanspreektoon voor het loyaliteitsprogramma b2b. Een loyaliteitsprogramma door Dunck is helder afgestemd op uw bedrijf en het soort klanten dat bij u komt. Wij maken er een sport van een zo helder mogelijk en zo effectief mogelijk loyaliteitsprogramma te ontwikkelen waar u meteen resultaten mee zult boeken. Dat is ten slotte de eerste vereiste. Bij Dunck ontwikkelen we een loyaliteitsprogramma dat zowel vernieuwend als herkenbaar is. Dat is namelijk beide belangrijk om klanten aan u te binden. Met een goed loyaliteitsprogramma verbeter je de volgende zaken:

  • Klanttevredenheid
  • Service
  • Imago

Klantenkaart maken

Een mooie strategie is een klantenkaart maken. We zien dat wel eens bij bedrijven, of supermarken die spaarkaarten weggeven waarmee je bepaalde punten kunt sparen die je later weer in kunt leveren. De grote supermarkten werken bijna allemaal met een dergelijke bonuskaart. In sommige gevallen is het klantenkaart laten maken helemaal gratis en in andere gevallen moet de klant er voor betalen. Het meest toegankelijk bij het klantenkaart maken is wel om te zorgen dat klanten kosteloos in het programma in kunnen stappen. Over het algemeen kunnen we wel zeggen dat het voor klanten het beste werkt als ze zelf niet te veel moeite hoeven te doen. De klantenkaart maken moet dus een zo soepel mogelijk proces zijn waarbij de klant minimale inspanning moet leveren om aan zijn voordeel te komen. Een klantenkaart maken is een van de beste methodes om klant vertrouwen te vergroten maar ook om hen aan uw bedrijf te binden. Het geeft de klant een zeer heldere reden om terug te komen naar uw winkel. Bovendien is het een relatief makkelijk manier om de klant op een leuke manier tegemoet te komen.

Klanten kennen

Veel bedrijven besteden veel aandacht aan marketing waarbij we nog we eens zien dat het afbakenen van de doelgroep tekort schiet. Er wordt een armzwaai gemaakt waarbinnen nog te veel klanten vallen die niet geschikt zijn voor het product en dat leidt minder snel tot conversie. U kunt over het algemeen beter specificeren wie u aan wilt spreken en daar kunt u ver in gaan zonder het te overdrijven. Denk vanuit uw doelgroep maar vooral, werk tot in detail uit wie die doelgroep in den beginnen is. Het is ongelofelijk belangrijk om uw klanten te kennen, ook als abstracte groep. Hoe beter u de klant kent, hoe beter u ten slotte in staat bent om vanuit de klant te denken en dat is wat u wilt. Een loyaliteitsprogramma opstellen doen we bij Dunck op maat en met het oog op een verbetering van uw klantcontact, vertrouwen en natuurlijk een betere conversie. Dat is waar wij ons hard voor maken en waar u ons in kunt vertrouwen. Mocht u meer willen weten over onze mogelijkheden, neem dan zeker contact op. Wij zijn u graag van dienst om de beste strategie voor u bedrijf uit te denken.